Ahoj přátelé! ![]()
rádi bychom s vámi nasdíleli nástroj EduCanvas pro formativní přístup, který slouží jako pomůcka pro přípravy vyučovacích hodin, projektů či tematických celků.
EduCanvas podporuje orientaci učitele na základní pilíře dobré výuky, a tím i formativní přístup učitele. Můžeme ho využít nejen k plánování a přípravě, ale i následné reflexi.
Pokud chceme mít formativní přístup k výuce, je třeba, abychom dbali na:
- stanovení cílů výuky a kritérií dobré práce,
- získávání důkazů o učení,
- používání zpětné vazby,
- vnímání žáků jako zdroje vzájemného učení,
- vnímání žáků jako vlastníků svého učení.
Všechna pole EduCanvasu spolu souvisí - cíl ovlivňuje obsah, metody i formát výuky.
Jeho vyplněním poznáme, na které oblasti ve výuce myslíme více a na které méně. Pomáhá nám odhalit, ve kterých oblastech se potřebujeme jako učitelé rozvíjet.
Teď bychom ho rádi poslali do světa (tedy mezi vás!), protože věříme, že může pomoct i dalším učitelům a učitelkám – a zároveň jsme zvědaví, co na něj říkáte
.
Hodí se vám spíše pro přípravu jedné hodiny, nebo tematického celku?
Co jste si při jeho používání uvědomili?
Zkvalitnil vám EduCanvas výuku? Jak konkrétně?
Takže: zkoušejte, připomínkujte, upravujte, inspirujte se navzájem – a pokud se vám bude chtít, klidně přiložte i nějakou vlastní přípravu, ať se můžeme inspirovat my od vás! ![]()
![]()
educanvas.pdf (912.4 kB)
Těšíme se na vaše reakce! ![]()

