Pokusil jsem se to formulovat v jiném vlákně … AI asistent pro nový školní program ClimaMonitor - #7 od climamonitor
Myslím si, že učitel nemusí být expertem, nemusí mít lepší odborné znalosti než děti. Podobně jako šéf ve firmě, nemusí mít lepší znalosti než jeho podřízení. Úkolem dobrého šéfa je vést podřízené v teamu tak, aby společně vyrostli a dosáhli úspěchu. AI asistent je součástí teamu, nenahradí team, nenahradí učitele.
Podle mých zkušeností neexistuje jedna správná odpověď. Také AI se vyvíjí a my získáváme nové zkušenosti. Nepřekvapí nás, když v tradičním vyhledávači narazíme na několik špatných odkazů. Překvapí nás však, že AI halucinuje, i když dokáže poskytnout řadu dobrých odpovědí. Dnes už víme, že to je podstata AI, která nenahradí náš kritický úsudek… Poslední rozhodnutí o správnosti postupu zůstává na nás. Dejme dětem k dispozici nový nástroj a společně ho využívejme pro úspěch týmu, jehož je učitel nedílnou součástí. Neexistuje jediný způsob, jak to udělat, a mně se líbí, jaké nové projekty s využitím AI vznikají.