SKUPINOVÁ PRÁCE: Segmentace trhu - bufet
Cíl:
Tato skupinová práce je zaměřena na to, aby si žáci zapamatovali, co to je segmentace trhu, k čemu a kdy se používá. Nejde primárně o stanovení nebo tvorbu ceny.
Příprava:
Žáci se rozdělí do skupin. Vhodné jsou skupiny po 4 žácích. K rozdělení žáků do skupin lze použít losování pomocí barevných papírků. Každý žák si vylosuje jednu barvu.
Zadání pro studenty:
• Vymyslete a napište charakteristiku vašeho bufetu. Bylo by dobré, kdyby váš bufet měl něco, čím by se odlišoval od konkurence.
• Bufet musí nabízet alespoň 4 jídla a 4 nápoje.
• Sestavte menu a stanovte ceny nabízeného jídla a pití.
• Napište, jak by měl vypadat typický zákazník vašeho bufetu
(věk, vzdělání nebo povolání, příjem atd.).
Konkrétní postup:
Žáci na jeden papír namalují typické zákazníky (muže, ženu, rodinu …), na další papír sepíší jejich potřeby, na další papír napíší charakteristiky zákazníků (věk, vzdělání nebo povolání, příjem atd.)
Varianty bufetů na výběr pro skupiny:
a) bufet v naší škole
b) bufet v zoo
c) bufet na hlavním nádraží v Praze
d) bufet v poslanecké sněmovně
e) bufet v knihovně
f) bufet na koncertě či festivalu
g) bufet v divadle
h) bufet na výletní lodi (parníku)
i) bufet na letišti
Poznámka:
Povoluji používání internetu, protože ne všude (výletní loď, poslanecká sněmovna) mají žáci představu o ceně.
Hodnocení:
Hodnotit může jen učitel (všechny skupiny). Nebo jednotlivé skupiny mohou být hodnoceny všemi ostatními (nebo vybranými) skupinami nebo je mohou hodnotit ostatní skupiny a učitel.
Pomoci může tabulka v excelu s názvem Hodnocení prezentace.
- U verbálního projevu bude mít skupina vždy stejný počet bodů.
- U neverbálního projevu každý hodnocený může mít hodnocení různé.
- U hodnocení dalších aspektů nepřidělujeme body, jen upozorňujeme na nepřesné vyjadřování či nějaké „plevelné slovo“.
Hodnocení může být slovní, přidělením bodů nebo známek. Záleží na rozhodnutí učitele. Doporučuji doplňovat hodnotící tabulku na tabuli ve třídě. Žáky to více motivuje, a navíc si tak mohou vzájemně fandit a podporovat se.