Vážení učitelé,
chtěla bych se s vámi podělit o podklady k soutěži riskuj. Budeme rádi za případné sdílení zkušností .
Riskuj - Národní hospodářství.pdf (1.4 MB)
Metodika hry Riskuj (pro střední školy)
Cíl hry
Opakování nebo upevnění znalostí z určitého tematického celku (např. národní hospodářství, ekologie, historie, literatura…).
Příprava
1. Rozdělení do týmů:
2–4 týmy po 2–5 žácích (dle počtu ve třídě).
2.Hrací pole:
- 5 kategorií (např. HDP, inflace, EU…), každá má otázky za 10–50 bodů.
Pravidla hry
1. Výběr otázky:
Tým si vybere kategorii a bodovou hodnotu (např. „Inflace za 30“).
2. Zodpovězení:
Tým má 30 vteřin na odpověď.
- Správná odpověď: tým získá body.
- Špatná/neúplná odpověď: jiné týmy mohou „ukrást“ (dobrovolně zkusí odpovědět).
3. Pořadí výběru:
Začíná losovaný tým. Poté pokračuje tým po směru hodinových ručiček.
4. Konec hry:
- Až dojdou všechny otázky nebo po určeném čase.
- Vyhrává tým s nejvyšším počtem bodů.
Role učitele
- Moderuje hru, určuje správnost odpovědí.
- Udržuje přehled o skóre (na tabuli nebo papíru).
- Povzbuzuje, případně doplní vysvětlení ke správným odpovědím.