Kurz Učitelů z Marsu: Odstartuj za 5 dní!

:student: Téma kurzu

Tento kurz je zaměřen na studenty středních škol. V rámci tohoto kurzu studenty provedeme tématem podnikání, kdy si vyzkouší rozjezd vlastního podnikatelského projektu. Kurz je sestaven velmi prakticky, aby studenti mohli své zkušenosti aplikovat dál ve svém životě.

:bullseye: Cíle kurzu

  • "Ochutnat” rozjezd podnikatelského projektu
  • Poctivě zvalidovat problém, cílovou skupinu zákazníků a řešení
  • Vytvořit prototyp a otestovat jej
  • Projekt odprezentovat a obhájit během Dne D.

:+1: Reference:

“Kurz mi určitě dal nějaké podklady pro to, jak vypadá podnikání, protože jsem ještě v pondělí moc nevěděla co vůbec podnikání je a jak s ním začít. Teď už tuším, a třeba jednou dostanu dobrý nápad, který bude stát za to zrealizovat a už budu vědět jak na to.”

“Pomohl mi zažít s rozjezdem vlastního projektu a zjistila jsem, že i za tak krátkou dobu se toho dal hodně zvládnout”

“Byl to dobrý náhled do podnikatelského světa. Jestli se tímto budu někdy zabývat rozhodně některé poznatky využiji”

“Moc děkuji za Vaši práci. Je vidět, že se snažíte podat nám tak složitý úkol jako je podnikání co nejstravitelnějším způsobem a to má smysl.”

:spiral_calendar: Harmonogram a náplň kurzu

1. den

:thought_balloon: Tvorba týmů, validace problému, způsoby validace, model VPC

  • Výstup: vytvořené týmy, připravená a zkonzultovaná validace pro oblasti: problém, zákazník, vyplněný VPC

2. den

:thought_balloon: Validace problému v terénu, návrh řešení, validace řešení v terénu

  • Výstup: data z realizované validace pro oblasti: zákazník, problém, řešení, cena; sestavený profil zákazníka, odprezentován první “pitch”

3. den

:thought_balloon: Lean Canvas s důrazem na finanční otázky (náklady, výnosy, cena - kalkulace) a propagaci; příprava realizace, konzultace

  • Výstup: stanovení ceny na základě validace, přehled plánovaných nákladů, výnosů a zisku, příprava komunikační kampaně a první testovací prodejní realizace

4. den

:thought_balloon: Tvorba a testování prototypu - testovací prodej; zásady prezentování a příprava prezentace
Výstup: otestovaný prototyp, prezentace na Den D, zkouška nanečisto a zapracování postřehů z ní


5. den

:thought_balloon: Přípravné práce na Den D, Den D, reflexe kurzu

  • Výstup: obhajoba projektu před podnikateli a získání zpětné vazby, reflexe kurzu a vyplněný dotazník zpětné vazby

Rozsah a forma

:date: 5 x 6 hodin | :busts_in_silhouette: prezenčně | :money_bag: cena dohodou

Máte o kurz zájem?

Kontaktujte @helena.sojkova nebo zašlete email na helena@zmarsu.cz